Meny Stäng

Ett urval av behandlingar

Massageterapi

Stopp! Innan du har gått för länge och doktorn vill sätta kniven i dig eller varför inte en cortisonspruta, låt Sabine göra ett försök att få ordning på dina problem.

Du kanske har snubblat och vrickat foten med ett utdraget ligament, eller har långvarigt sittande på kontor med nackproblem, eller kanske med ständig huvudvärk.

Första gången du kommer till Sabine bokar du två terapeutiska behandlingar med en veckas mellanrum. Sabine gör en tydlig anamnes, en undersökning och tester för att utesluta några strukturella skador samt gör upp en behandlingsplan tillsammans med dig.

Fascia

Fascia är ett nätverk av bindväv utan början och slut och det omsluter i princip allt i kroppen – från muskler och skelett, till organ och celler.

Fascia är ett system av flexibel och rörlig bindväv som omsluter allt i hela kroppen. Om vårt fascia-system mår bra, då mår vi bra, men när fascian blir stel, spänd eller inflammerad får det konsekvenser.

En ”sjuk” fascia blir snabbt en ond cirkel. Inflammation uppstår, flödet av vätska och immunförsvar påverkas – och värken i sig gör vila och återhämtning svårare.

Lymfmassage

Lymfsystemet det glömda systemet. Du som har fibromyalgi, smärta eller svullen kropp, läs vidare!

Om du har ett trögt lymfsystem blir vätskan kvar i kroppen och skapar irritation i vävnaden med inflammatoriska reaktioner som medför värk. Lymfsystemet producerar 2-4 liter lymfvätska per dygn och varför låta det stanna kvar..?

Med ett trögt lymfsystem blir alla slaggprodukter kvar i din kropp och det är då svårt för kroppen att ha ett fungerande immunförsvar.  Genom att gå på några lymfmassagebehandlingar gör att systemet kommer igång, du blir av med slaggprodukter och slipper smärta och värk, och känner dig lättare i kroppen.